środa, 24 lipca 2013

Pracowity dzień

Dzisiejszy dzień jest dla mnie bardzo pracowity. Postanowiłam pomóc mamie przy przyrządzaniu obiadu i tak zrobiłam zupę ogórkową, paszteciki z pieczarkami i pierogi. A na koniec pomagałam jeszcze obsługiwać gości, którzy do nas przyjechali.






Przepis na pierogi chyba każdy zna, więc podam wam bardzo dobry przepis na paszteciki :)


Paszteciki z pieczarkami lub z mięsem

Składniki:
4 szklanki mąki pszennej luksusowej + trochę do podsypywania przy wałkowaniu
250 g margaryny (może być też masło)
3 jajka
1/3 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
5 dkg świeżych drożdży
1/2 szkl. śmietany 18%

Do posmarowania: żółtko + mleko (jednak ja zawsze robię smaruje paszteciki samym jajkiem)


Przygotowanie: 
Farsz:
Zmielić mięso, dodać podsmażoną cebulkę i zmieszać.
Lub   Obrać pieczarki. Zetrzeć na drobno i podsmażyć.

Ciasto
Mąkę przesiać z solą. Margarynę wkroić do mąki, roztarć tak by nie nie było grudek. Wbić jajka, wlać śmietanę 18 % i zagnieść ciasto. Na koniec dodać jeszcze drożdże z cukrem (drożdże z  cukrem mają się zrobić płynne) Można wtedy dodać trochę mąki. Ciasto podzielić na 8 części i każdą z nich rozwałkować na prostokąt. Wzdłuż jednego boku nałożyć farsz i zwinąć w ciasny rulon. Nożem pokroić rulon na ukośne kawałki. Posmarować żółtkiem. Wstawić do piekarnika, na 180 stopni.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. u mniam zapowiada się smacznie xD
    Wpadniesz, skomentujesz, zaobserwujesz?? To dla mnie wiele znaczy
    ZAPRASZAM !!!!
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń