czwartek, 25 lipca 2013

Oryginalna sałatka warstwowa

Hej : )
Nie pisałam wcześniej, bo byłam w mieście, na zakupach i nie miałam ani czasu ani jak napisać nową notkę, dlatego piszą ją właśnie teraz :>

Na zakupach nie kupiłam sobie nic oprócz produktów do sałatki, którą zrobiłam po powrocie. Jest to sałatka warstwowa, a moja mama bardzo ją uwielbia, więc postanowiłam zrobić jej niespodziankę ;)



Mm... Pycha!




Przepis :

Składniki:
ryż [1 ] (torebka)
sos koperkowo-ziołowy [1 op.]
olej [3 łyżki]
pomidory [2 szt.]
ogórek zielony [2 szt.]
cebula biała [1 szt.] (mała)  lub por
jajka [5 szt.]
ser żółty [10 dag]
majonez [5 łyżek] (ilość podana orientacyjnie)


Przygotowanie:
 1. Ryż gotujemy na sypko wg instrukcji na okapowaniu. Odcedzamy, studzimy.
 2. Sos koperkowo ziołowy (Knorr) rozrabiamy w szklance z 3 łyżkami oleju (nie dodajemy wody tak jak to jest na opakowaniu!)
 3. Ogórki i pomidory kroimy kostkę, cebulę lub por i jajka w małą kosteczkę.
 4. Ser żółty trzemy na tarce o dużych oczkach.
Układamy w misce (najlepiej przezroczystej, dla lepszego efektu wizualnego) kolejno:
1 w: ryż wymieszany z sosem
2 w: pomidory
3 w: cebula
4 w: majonez (taka warstwa by przykryć)
5 w: ogórki
6 w: jajka
7 w: majonez
8 w: ser żółty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz